post

Kaj so kalorije in kako shujšati?

Kalorije ima prav vsaka snov, ne zgolj živila, saj so kalorije fizikalna enota, ki opisuje energijo, določene pa so kot toplota, ki je potrebna, da se en gram vode pri tlaku ene atmosfere segreje za eno stopinjo Celzija. Vendar pa vsakdo, ki ni fizik, kalorije pozna predvsem kot energijsko vrednost hrane oziroma živil. Kalorija kot enota se je precej dobro zasidrala med ljudmi in jo zato v vsakdanji rabi uporabljamo precej pogosteje kot dejansko bolj primerno podajanje v joulih (oziroma kilojoulih).

Kalorije in hujšanje

Za hujšanje obstaja en sam recept: vsak dan morate porabiti več kalorij, kot jih zaužijete. Če telo s hrano ne dobi toliko energije, kot je potrebuje, potem prične namreč prazniti rezerve oziroma maščobne celice. Tako za energijo izgoreva maščoba, ki se je želimo znebiti. Da to dosežemo, obstajata dva načina: prvi je zmanjšanje vnosa hrane in s tem zaužitih kalorij, drugi pa je več gibanja oziroma povečanje porabe.

Kalorije

Recept za hujšanje se glasi: “Porabi več kalorij, kot jih zaužiješ.”

Za zdravo hujšanje velja, da odrekanje kalorijam s stradanjem (ali minimalnimi obroki) ni priporočljivo, saj na ta način telo prikrajšamo za izjemno pomembna hranila, kar lahko vodi v različne bolezni. Hrani se torej ne odrekamo, temveč pojemo vseeno kakšnih dva tisoč kalorij, ki pa morajo izvirati iz zdravih živil, poleg tega pa se gibamo več kot običajno. Tako poskrbimo za oskrbo telesa s hranili in hkrati za izgorevanje maščob.

Ni vse v kalorijah!

Olivno oljeKot smo omenili, se drastično zmanjšanje vnosa kalorij ne priporoča, saj si z njim naredimo veliko škode. Prav tako pa ne velja za vsako ceno preštevati kalorij, saj te o hrani niti slučajno ne povedo vsega. Hrana z malo kalorijami ni nujno zdrava, in hrana z veliko kalorijami ni nujno nezdrava. Vzemimo za primer oljčno olje – to velja za zdravo, pa ima v 100 gramih kar 900 kalorij. Enako energijsko bogati so tudi oreščki in na primer kikirikijevo maslo – pa so tudi zdravi. In če povemo še bolj preprosto: mlečna čokolada z veliko sladkorja in mleka v prahu ima manj kalorij kot temna čokolada, v kateri je na primer kar 80 odstotkov kakavovih delcev. Če bi gledali le na to, katera ima manj kalorij, bi torej zaužili tisto, ki je dejansko manj zdrava …

Kaj nam ta primerjava pove o pomenu kalorij? Da nikakor ne smemo polagati vseh svojih upov za hujšanje in zdravje zgolj na preštevanje kalorij. Veliko bolj pomembno je, da jemo zdrava živila, čim bolj naravna živila, predvsem pa nikoli ne zanemarimo zdrave pameti in ne nasedamo izdelkom, ki obljubljajo hujšanje zaradi malo kalorij, hkrati pa veljajo za »prazno hrano« in nimajo nobene koristne prehranske vrednosti.

Deli s prijatelji...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja